Stupanjem na snagu Odluke o raspisivanju izbora za članove predstavničkih tijela prestao je mandat svim vijećnicima u općinskim i gradskim vijećima te županijskim skupštinama. To se, međutim, ne odnosi na nositelje izvršne vlasti, poput općinskih načelnika, gradonačelnika i župana, koji ostaju na svojim dužnostima do formiranja nove vlasti ili potvrđivanja mandata. Drugim riječima, kandidati koji ulaze u izbornu utrku da bi potvrdili mandat ujedno su i aktualni nositelji izvršne vlasti pa su već po tome u prednosti u odnosu na svoje protukandidate. Zakon kaže i da je za potrebe izborne promidžbe izričito zabranjeno koristiti novac iz županijske, gradske ili općinske blagajne što uključuje i zabranu korištenja uredskih prostorija i opreme te službenih vozila.
Zato i ne čudi da baš u pretkampanji dolazi do pojačanih protokolarnih aktivnosti lokalnih čelnika. Neumorni u organiziraju službenih primanja za sve i svakoga, obilaze i ona gradilišta na kojima nema ni radnika ni lopate. Govore, naravno, i o budućim projektima koje su davno obećali provesti, ali nisu mogli jer da troma administrativna procedura koči sve njihove napore pa im zato treba još jedan mandat da obećano provedu u djelo.

Oporba odnosno njihovi protukandidati mogu samo čekati službeni početak izborne kampanje 1. svibnja nakon čega u igru ulaze PR agencije koje će ih “oguliti” za svaki objavljeni oglas ili priopćenje.
“Ogulit” će oni i aktualne lokalne čelnike, no ovi će dotad već odraditi najveći dio marketinškog posla koristeći funkciju za prikriveno reklamiranje svoje kandidature. Tako, recimo, trogirska oporba spočitava aktualnom gradonačelniku Anti Biliću da za osobnu političku promidžbu koristi gradske resurse prozivajući ga za netransparentno plaćanje usluga jednoj PR agenciji. Politički nekorektnim smatraju njegovo “iskakanje iz paštete” jer, kako kažu, stalno nastupa kao gradonačelnik svih Trogirana, a govori kao gradonačelnički kandidat SDP-a”.
E sad, to što je Bilić u dvojakoj ulozi nije njegov nego njihov problem. Raspisivanjem izbora, kao što smo naveli, ne prestaje mandat izvršnoj vlasti nego gradskom vijeću. Ako mu se prohtije ništa ga ne može spriječiti u tome da pojača protokolarne aktivnosti i službena primanja u gradonačelničkom uredu. To je uvijek dobra reklama, ništa ne košta, a nije protivna ni zakonu. No je li i politički korektna, drugo je pitanje iako je činjenica da bi i oporbeni kandidati, da su na Bilićevu mjestu, radili isto.
Što se tiče optužbi za netransparetno finaciranje promidžbe, koja službeno još nije ni počela, tu su stvari jasnije i rigoroznije.
Bilo da je riječ o gradskim ili stranačkim odnosno donatorskim sredstvima, račun se na kraju mora ispostaviti. Kad je riječ o Trogiru, koji je u kategoriji gradova s više od 10000 stanovnika, iznos troškova po kandidacijskoj listi ne smije prelaziti 26.544, 56 eura. Koliko novca su potrošile stranke odnosno kandidati, te je li bilo ikakvih zloporaba u financiranju kampanje, utvrdit će nadležno izborno povjerenstvo koje u slučaju povreda Zakona o financiranju donosi administrative i prekršajne sankcije.
DOBRILA STELLA