Izborna utrka ulazi u samu završnicu. Četvorica kandidata, koja se bore za gradonačelnički mandat, imaju još osam dana da uvjere birače kako su upravo oni „najbolje jamstvo za sveukupni prosperitet Trogira i njegovih građana“.
Trojica kandidata bacila su rukavicu u lice četvrtom koji je prije nekoliko dana marketinški savršeno organizirao predstavljanje programa za novi četverogodišnji mandat, dobivši veliku medijsku pozornost o čemu njegovi protukandidati mogu samo sanjati.
Zajedno za Trogir i njihov gradonačelnički kandidat Ante Škrobica prosvjedovali su zbog toga što neće biti medijskog sučeljavanja koje je izostalo i prije četiri godine. HDZ-ov Nikša Buble već je ranije izjavio da bi Ante Bilić odavno bio politički mrtvac da nema marketinškog celofana u koji je umotao sve svoje poraze i neuspjehe. Na tragu toga je i HDS-ov Miljenko Rilje koji smatra da aktualnog gradonačelnika od poraza neće spasiti ni najbolji PR maheri jer da su posljedice njegove osmogodišnje vladavine vidljive na svakom koraku.
I dok oni prosvjeduju, Bilić (ne)opterećeno gura po svome znajući da mu se sučeljavanje politički ne isplati kao što se ne bi isplatilo nikome tko ide u bitku za treći mandat. U tom slučaju više se ne bi mogao vaditi na ostavštinu, dugove i nered koje mu je ostavila bivša vlast zbog čega je prvi mandat morao potrošiti na stabiliziranje gradskih financija i poslovanja. To je mogla biti mantra prije četiri godine kad je ulazio u utrku za drugi mandat, ali sada mu ta istrošena parola ne bi pomogla jer bi išao protiv sebe. Usto, sučeljavanje u kojem trojica idu na jednoga, a koji su u kampanji štedjeli jedni druge, aktualnom gradonačelniku ne bi odgovaralo sve i da je komunikacijski superioran. Zato se izmaknuo u stranu. Ne osvrće se na sve žešće kritike protukandidata, izbjegava ulazak u rasprave, govori ono što želi jer se medijski ne propituje dok je nit vodilja njegove kampanje parola o pozitivnoj energiji koja je zavladala Trogirom nakon što je SDP preuzeo upravljanje gradom. Fokusiran je na ono što je učinjeno, neovisno o tome je li to bila investicija grada ili je riječ o državnom novcu. Ne otvara teme o projektima koji su davno obećani, a još su u fazi želja, te ignorira protukandidate koje ni ne spominje iako oni njega svakodnevno lupaju na društvenim mrežama, jedinom alatu koji imaju u kampanji.
Njegova izborna strategija je čista pragmatika, marketinški savršena i dotjerana do detalja. Ukratko, SDP-ov gradonačelnik je uključiv, tolerantan, okružen lojalnom ekipom koja, kao i on, misli jedino na Trogir i njegove građane. U njihovoj koaliciji nema svađa i podmetanja, kaže Bilić što je vjerojatno točno, ali ne i presudno za transparentno upravljanje gradom i njegovim resursima. Još ako nema „buke u priopćajnom kanalu“, put do nove pobjede je zajamčen. To je okvir Bilićeve marketinške strategije koji oporba uporno pokušava razmontirati i prikazati kao „čisto jednoumlje i Agitrpop“.
Na kraju spomenimo i to da iako Bilić vješto izmiče optužbama i ne uzvraća primljene udarce, ipak postoje i oni koji to rade umjesto njega. Nedavno smo dobili novinski isječak iz stare Slobodne Dalmacije s očitim ciljem difamacije jednog od Bilićevih protukandidata i to nakon što je ovaj sasuo drvlje i kamenje na aktualnog gradonačelnika optužujući ga za klijentelizam. Nećemo navesti o kojem je Bilićevom protukandidatu riječ budući da se ni pošiljatelj tog teksta nije predstavio napisavši samo „evo vam materijala“.
Ako se predstavi, rado ćemo objaviti „materijal“ iako sumnjamo da će se to dogoditi.
DOBRILA STELLA